سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، پایبندی به برادریِ دیرین را دوست می دارد . پس بر آن، مداومت کنید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
سوشال پیام

امروزه در ارسال پیام کوتاه، خط فارسی با وجود قدمت 1400 ساله خود در فرهنگ فارسی، به ندرت دیده می شود. باوجود کم هزینه تر بودن پیامک های فارسی پیامها اکثرا بصورت لاتین ارسال می گردند. . طول پیام کوتاه در تلفن همراه با خط لاتین حداکثر160 کاراکتر است که 140بایت حافظه ذخیره می‌کند و نوشتن پیام در سرویس پیام کوتاه برای خط فارسی 70  کاراکتر می باشد که به همین میزان کاراکترذخیره میکند. این بدین معنی است که تعرفه یک پیام لاتین با 160 کاراکتر سه برابر یک پیام فارسی می باشد.

اکثر پیامها بصورت فینگلیش و پینگلیش ارسال می شود که این نشان از ترویج خط فارسی به سوی خط لاتین است. استفاده از فینگلیش در پیام کوتاه تلفن همراه جوابگوی نیازهای ادبی جامعه ما نیست و ما با استفاده نادرست فرصت می‌دهیم تا خط ما تغییر کند.

"ابوالقاسم خوشحال" می‌افزاید: فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی باید کلمات مختصری در ارتباط با استفاده از آن کلمات در پیام کوتاه ارائه دهد تا به این ترتیب پیام‌های ما کوتاه شوند و ما مجبور نشویم تعرفه دو برابر بپردازیم.

استاد دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این زمینه می‌گوید:
چون بچه‌ها و بزرگسالان ما نمی‌توانند متون فینگلیش را مطالعه کنند نوعی گسستگی فرهنگی در شرف تکوین است.

دکتر "تقی وحدیان" با بیان اینکه تلفظ خط فارسی ما کمی مشکل دارد و عوض کردن آن به آن دامن می‌زند، می‌افزاید: با این رویه کم کم خط لاتین جانشین خط فارسی می‌شود که سلیقه استفاده از خط لاتین باعث هرج و مرج در نوشتار ما می شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید به کشور ترکیه نگاه کنیم و از اینکه آنها از تغییر خط شان پشیمان شده‌اند درس بگیرم، می‌گوید: هرچه سریعتر باید فکری اندیشید و تا کار به جای باریک نرسیده باید برای آن چاره‌جویی کرد.

وحدیان با بیان اینکه اگر این موضوع ادامه یابد، عادت می‌شود و در کارهای دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌افزاید: ما اول باید استفاده از خط فارسی در پیام کوتاه (SMS) را در ادارات خود گسترش دهیم و در مرحله بعد باید در مردم این فرهنگ را اعمال کنیم.

در برخی موارد بدلیل عدم وجود حروف فارسی در تلفن های همراه می باشد. اما آیا این امر باید باعث شود که خط فارسی نادیده گرفته شود و هیچ قانون و مصلحتی در این زمینه نیاندیشیم؟ حال باید دید تلفن‌های همراهی که در داخل کشور تولید شده است هم این مشکلات را دارد؟

 

سامانه ارسال پیام SPAYAM یک سامانه مدرن برای ارسال پیام انبوه تبلیغاتی و اطلاع رسانی میباشد. سوشال پیام دارای بانک شماره کل کشور به تفکیک استان، شهر، همراه اول، ایرانسل، رده سنی، جنسیت، منطقه ای، کدپستی، اصناف و ارسال از روی نقشه با قدرت وکیفیت مناسب گزارش تحویل پیام به صورت پنل رایگان آماه خدمت رسانی میباشد.

با ما تماس بگیرید

32327132-017

09114088060

www.spayam.ir

برای دریافت فایل آموزشی بصورت فیلم به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://www.aparat.com/simorghsms

 

عناوین مرتبط:

در مورد پیامک بیشتر بدانیم!

نگاهی بر تاریخ پیامک

موارد استفاده سامانه پیامکی

طراحی متفاوت متن پیامک

کوتاه کردن متن پیامک

پیامک های تاثیرگذار

متن آگهی تبلیغاتی



نوشته شده توسط سوشال پیام 95/4/21:: 11:55 صبح     |     () نظر